Mom-Workout

Sportul in timpul sarcinii – cu Diana Stirbu

Stim cu toatele ca sportul iti ofera o energie pozitiva si te ajuta sa iti mentii greutatea sub control iar asta este valabil si pentru perioada de sarcina. Ne-am gandit sa aflam ce activitati sportive poti practica pe perioada sarcinii si am aflat pentru voi multe informatii utile, dragile noastre viitoare mamici. Pentru ca sfaturile noastre sa fie sigure, am apelat la un specialist. Prietena noastra, Diana Stirbu este instructor international kangoo jumps si personal trainer. Are acreditare si ca instructor de pilates, aerobic, functional trening si un atestat prin care poate preda femeilor insarcinate „cu acte-n regula” . Ne-a raspuns cu drag si bucurie la intrebari si speram sa va fie de folos.

–   Care sunt beneficiile sportului in sarcina?

Diana: Sarcina este un eveniment minunat, in viata fiecarei femei,  care ne imbogateste viata. Ca orice eveniment mare, el implica schimbari majore. Corpul nostru se transforma si noul rol trebuie sa ne gaseasca intr-o forma fizica excelenta.  Eu pledez si pentru implementarea si dezvoltarea la nivel national al programelor prenatale personalizate, care pot ajuta enorm viitoarele mamici. Ideea ca in timpul sarcinii nu trebuie sa ne ridicam din pat trebuie cumva eliminata. A ramane insarcinate nu depinde in totalitate de noi insa sunt obiceiuri care pot fi schimbate si actiuni pe care le putem face astfel incat sa ajungem sa obtinem lucrul dorit. Iata cateva beneficii majore ale sportului practicat pe perioada sarcinii:

  • o sa va ingrasati mai putin
  • daca optati pentru o nastere naturala, exercitiile fizice va vor ajuta enorm.
  • este prevenit riscul de a face diabet in timpul sarcinii cu aproape 27%
  • nu o sa aveti dureri de spate (foarte des intalnite in timpul sarcinii)
  • aveti mai multa energie
  • vi se vor umfla mai putin picioarele.

–          Ce sport se poate practica la sala in timpul sarcinii?

Diana: Eu recomand ca pe parcursul sarcinii exercitiile sa fie personalizate. Exista oricum putine centre care accepta femeile insarcinate in clase de grup. La un program personalizat pacienta comunica pe tot parcursul sedintei cu antrenorul, ii spune daca se simte conformatibil facand anumite exercitii. Eu aplic mai multe metode de antrenament – de la pilates, yoga, punctional training pana la aqua gym.

–          Pana la cat luni poti face sport normal?

Diana: Pe tot parcursul sarcinii, sub atenta observatie a medicului si instructorului.

–          Cu cat timp inainte sa nasti trebuie sa opresti activitatile sportive?

Diana: Acest raspuns depinde in totalitate de cum evolueaza sarcina. Am avut cliente care pana in ultima saptamana au facut exercitii. S-au simtit bine si in siguranta. Altele in ultimul trimestru au optat exclusiv pentru antrenamentele bazate pe respiratie si yoga.

–          Daca nu am facut sport inainte de sarcina ce masuri de precautie ar trebui sa-mi iau?

Diana: Nu e niciodata prea tarziu. Trebuie insa sa gasesti pe cineva care sa te ghideze in tot procesul acesta. Important este sa intelegeti ca lasand sportul dupa sarcina, este o teorie total gresita.

–          Ce semne ar trebui sa ma faca sa ma opresc daca fac sport in timpul sarcinii?

Diana: Principalele semne sunt: pulsul ridicat si senzatia de ameteala.

–          Ce sport in aer liber pot practica in timpul sarcinii?

Diana: Eu recomand plimbarile lungi in parcuri sau la munte sau inotul daca e vara si puteti merge la piscina.

–          Ce tip de masaj este potrivit pe perioada sarcinii? De relaxare, dureri de spate, anticelulitic?

Diana: Exista un masaj special pentru femeile insarcinate, total diferit de cele normale. Va recomand terapeuti acreditati in acest domeniu.

Speram ca v-au fost de folos aceste informatii si, pentru cele care doresc sa inceapa si un program special de sport pentru gravidute, Diana va poate ajuta cu noul ei antrenament #momworkout. Mai multe informatii despre program si nu numai, gasiti aici: http://dianastirbu.ro/antrenamente-gravidute

Foto: blog http://dianastirbu.ro

Share on Google Plus

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *